Smartphone ångest när den är som störst.


Är ju som sagt mobillös och ska jag vara helt ärligt så känns det väldigt skönt. Känns som att vara ledig och ha semester fast man inte har det. Fast i dagens samhälle funkar det tyvärr inte i längden att vara okontaktbar så jag borde väl göra något åt saken. Så nu gäller det bara att bestämma sig för vad man ska köpa för mobil och det är väl inte lättaste när det idag finns ett sådant stort utbud!
Jag har väl lite små idéer om vad jag är ute efter, och det finns en del faktorer som väger in, en del mer än andra.

Det kliar i fingrarna för att köpa en iPhone (en iPhone är ju alltid en iPhone), men samtidigt kan det kännas väldigt ovärt att lägga 5000 på en telefon som faktiskt är en förbrukningsvara och kanske håller 2-3år. Speciellt när man har en väldigt aktiv fritid så skulle det kännas som om jag gick och bar på en jättedyr och exklusiv glastallrik i fickan dygnet runt. Har väl fått se ett antal varianter på spruckna iPhone-skärmar och mindre glada ägare.  Fast samtidigt så är det ju klart att man är mer försiktig (till en början iaf) med sin mobil om man nu har lagt ut fleratusen på den än om man köpt den på blocket för en femhundralapp.

En annan telefon som också skulle sitta fint är ju Samsungs s2:a. Den är riktigt fin och ligger aningen under iPhone i prisklassen. Det negativa är dock att den är väldigt stor och kan säkert kännas klumpig för mig med tanke på att jag har haft en Xperia mini. Fast det är klart att vilken mobil jag än köper så kommer den kännas klumpig i jämförelse med minin, till en början. Man vänjer sig efter ett tag med den mobil man har.

Sen har vi ju då sony ericssons Xperia-serien. Trivs bra med sony-mobilerna och jag har varit så otroligt nöjd med min mini, just för att den är så liten och ändå innehåller allt jag behöver i en telefon, och allt till ett pris av ca 1000kr! Så funderar på om jag kanske ändå bara ska köpa en ny Xperia mini. Fast samtidigt så finns det ju alltid en del av en som vill pröva något nytt. Man vill ju alltid uppgradera sig lite, även fast det egentligen inte är nödvändigt. Kanske det är dags för en samsung? eller en iPhone? eller bara en annan modell av Xperia? Xperia ray och Xperia arc s är också två fina mobiler med en hel del nya finesser i jämförelse till minin, i en prisklass som ligger på ca en halv iPhone.

Det var mina tankar. Kände att jag behövde få dela med mig av dem nu när jag ligger hemma och är sjuk, igen. Får väl återkomma när jag har bestämt mig. (Kommer väl säkert sluta med att jag köper en iPhone ändå, trots att jag predikat om att jag inte borde, hahah)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0