Dan före dopparedan.


julafton 2010, gili islands

Julafton imorgon. Våran kära fina julafton, imorgon är du här.
Den här julaftonen kommer bli speciell, på ett bra sätt förstås.
Att fira julafton utomlands, som vi gjorde förra året, på en ö i indonesien, fick mig att inse att en riktigt julafton ska firas i Sverige. Hur mycket jag än älskar att resa och att vara på varmare breddgrader så skulle jag aldrig vilja tillbringa julen på något annat ställe än i Sverige. Nu har jag prövat på det, att tillbringa julen utomlands, vilket jag verkligen inte ångrar på något sätt (missuppfatta mig inte, det var en underbar dag, dock annorlunda!), och det fick mig att uppskatta Sverige så fruktansvärt mycket. All snö, stämningen som ligger över staden, familj och släkt, mat och julklappar. Gemenskapen när man vet att i stort sett varje familj i vårat avlånga land sitter bänkade framför teveapparaterna och tittar på Kalle anka och hans vänner - det är en äkta jul för mig och det är precis så jag tycker det ska vara. Därför är jag väldigt lycklig just nu, det pirrar i magen och jag längtar till släkten kommer imorgon :-)
Så nu hoppas jag att ni alla som läser det här får en helt underbar jul och ta hand om varandra!
GOD JUL! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0